Tarptautinis projektas Mokomasis Europos Parlamentas(MEP)
Autorius Ieva Ivanauskaitė/Anglų k. mokytoja

2009 metais Danijoje, Kopenhagoje įvyko tarptautinio projekto  Mokomojo Europos Parlamento Baltijos jūros šalių regiono (MEP BSR) tarptautinis susitikimas. Jame dalyvavo delegacijos iš šių šalių: Danijos, Suomijos, Švedijos,Estijos, Vokietijos, Austrijos, Lenkijos, Islandijos, Rusijos, Serbijos ir Lietuvos.
Tarptautinis projektas Mokomasis Europos Parlamentas(MEP) Europos šalyse vykdomas nuo 1994 metų. Šio projekto tikslas yra plėtoti jauno žmogaus domėjimąsi  Europos Sąjunga, jos pačia idėja, vykdoma politika, sprendimų priėmimų procedūromis, ir svarbiausia, plėsti tarptautinį mokyklų ir mokinių bendradarbiavimą bei tarpusavio supratimą.

  Darbas vyksta anglų kalba, debatų forma, susiskirčius į komitetus. Iki susitikimo mokiniai prašomi pasiruošti darbui komitete, susirandant kuo daugiau informacijos aktualių temų kausimais, kad galėtų tinkamai atstovauti savo šalies požiūrį komitetuose: užsienio politika, aplinkosauga, švietimas ir kultūra, žmogaus teisės ir mokymasis visą gyvenimą . Pirmoji sesijos diena yra skirta geresniam komandos pažinimui, užtikrinant efektyvesnį ir našesnį darbą komitetuose. Antrąją ir trečiąją dieną mokiniai dirba tam tikrose komitetuose, kurie aptaria problemas, dabar sprendžiamas Europos Parlamente. Diskutuodamos aktualiais klausimais, komandos ieško bendrų sprendimo būdų. Viso šio darbo tikslas - parengti rezoliuciją, kuri aptarariama paskutiniąją dieną vykstančioje Generalinėje Asamblėjoje. Jos metu, dalyvaujančiųjų delegacijų dalyviai yra pasveikinami garbingųjų svečių. Po trumpos pertraukos, visos parengtos rezoliucijos yra svarstomos atvykusių šalių atstovų, dalyvaujančių susirinkime. Moksleivių pateikti sprendimo būdai yra priimami arba atmetami balsuojant. Viso šio projekto eiga bei darbo struktūra yra tolygi Europos Parlamento vykdomai veiklai.
Vilniaus Užupio gimnazija , gavusi vardinį kvietimą, sutiko dalyvauti . Į susitikimą vyko anglų kalbos vyr. mokytoja Ieva Ivanauskaitė ir 3kl.(11) mokinės: Kristė Paulauskaitė ir Elžbieta Jašinskaitė. Mokiniai buvo atrinkti pagal tam tikrus kriterijus. Jie turėjo ne tik puikiai kalbėti anglų kalba, bet ir domėtis užsienio politika, aplinkosauga, žmogaus teisėmis, kultūra, švietimo sistema Europoje, gebėti kelti problemas bei ieškoti jų sprendimo būdų. Mokinių skaičius nebuvo ribojamas, tačiau sužinojus, jog gimnazija negali gauti lėšų projekto finansavimui, kilo šiokių tokių nesklandumų dėl pinigų stygiaus. Pasitarus su mokyklos administracija ir  moksleivių tėvais,  dėl  projekto teikiamos naudos buvo nuspręsta vykti,  patiems susimokant dalyvių mokestį ir kelionės išlaidas. Išties buvo gaila, kad neatsirado rėmėjų, ir, sunkmečio metu, Lietuvos reprezentacija turėjo rūpintis patys mokiniai ir mokytoja. Tačiau norime padėkoti Vilniaus Turizmo Informacijos centrui už pagalbą suvenyrais apie Lietuvą
Ieva Ivanauskaitė (mokytoja) :
„ Posakis, kad „pirmas blynas prisvilęs“- nepasiteisino. Nors tai ne pirmas tarptautinis projektas: turiu patirties ir Comenius, ir Nordplus projektuose, bet tokio pobūdžio veikla ir man buvo šioks toks iššūkis.  Esu be galo patenkinta savo mokinių pasiruošimu, pasirodymu ir tokiu entuziastingumu, vis dar tebetrykštančiu. Užmegztas tarptautinis dalyvaujančių mokyklų bendradarbiavimas ir laukia sekantis susitikimas pavasarį, Švedijoje, Stoholme“.
Kristė Paulauskaitė:
„Šis tarptautinis projektas – puiki patirtis ir tarptautinio bendradarbiavimo galimybė. Tai mane paskatino domėtis plačiau EU būdingais klausimais, susipažinti su Europos parlamento darbo principu. Darbas vyko debatų forma, kuri yra efektyvi ieškant sprendimų ir diskutuojant, ir be abejonės, produktyviam anglų kalbos žinių gerinimui. Šis projektas turi ir dar vieną gerąją pusę- socialinio akiračio plėtimas- gyvenau tipiškoje danų šeimoje, susipažinau su šiai šaliai būdinga kultūra, turėjau galimybę įsilieti į „danišką“ kasdienybę, aplankyti žymias vietas, tokias kaip Hamleto pilis, modernaus meno muziejų „Lousiana“, vieną iš Kopenhagos simbolių- undinėlę.Už viksą esame dėkingos savo mokytojai I. Ivanauskaitei, kurios dėka patekome į šį projektą“.
Elžbieta Jašinskaitė:
„Nesigailiu, kad dalyvavau šiame tarptautiniame projekte, nes įgyta patirtis yra tikrai vertinga. Ant mūsų pečių krito nelengva užduotis- tinkamai atstovauti Lietuvą, surinkti daug informacijos, ir man, kaip delegacijos atstovei, paruošti išsamią kalbą apie Lietuvą. Bet džiugu, mums pavyko, Lietuvai būdingos problemos buvo išsakytos, ir padaryta gerosios patirties sklaida. Keista,  dar buvo nelabai ką žinančių apie Lietuvą dėl menko atstovavimo. Tikiuosi, kad dalyvavimas MEP BSR padėjo daugumai dalyvių iš kitų šalių sužinoti daugiau apie mūsų šalį“.

Kita MEP BSR sesija planuojama pavasari, Švedijos sostinėje- Stoholme. Tikimės, kad pavyks pritraukti daugiau Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų. Tai  nulemtų dar platesnę sklaidą pačioje šalyje ir EU. Dėl to, kad dalyvavo tik dvi mokinės, mes turėjom galimybę diskutuoti užsienio politikos ir švietimo komitetuose, o vykstant su gausese delegacija būsime išgirsti ir kituose komitetuose.

Mokytojos I. Ivanauskaitės straipsnis pedagoginiame laikraštyje "Dialogas" <<<atsisiųsti>>>

Kvietimas dalyvauti <<<atsisiųsti>>>