CET 5665Penktadienį mokiniai pradėjo pristatydami savo dviejų dienų darbo rezultatus nuo pat ryto mokykloje zujo trečiųjų klasių gimnazistai, kurie ir buvo pirmieji. Pristatymai prasidėjo dviejų nuostabių romantizmo epochos drabužiais apsirengusių vedėjų- Bitės ir Patricijos- žodžiais apie epochą, jų raiškiai skaitomais poezijos tekstais, o paskui į sceną užlipo mokyklos choras ir atliko F.Šopeno kÅ«rinį „Ruduo“. Po meninės įžangos prasidėjo pristatymai.


Pirmoji savo darbo vaisius pristatė 3b klasė, kuriai teko tema - ,,Romantizmas ir VU svarba šioje epochoje". Dalykinio pristatymo metu Matas, Modestas ir Jurgis pristatė istorinę to meto situaciją, vaizdingai nusakė romantizmo meno bruožus ir apibÅ«dino VU susikÅ«rusias draugijas. Ypač įdomu buvo stebėti meninį pristatymą- 3b klasės merginos inscenizavo universiteto paskaitą, kurioje atsispindėjo tai, kaip projektas „Epochų ratu“ paveiks mÅ«sų žinias ateityje- tik viena Urtė, vaidinusi Užupio gimnazijos absolventę, gebėjo atsakyti į klausimus apie romantizmą, užduotus dėstytoją vaidinusios Deinos. Taip pat pagirti bÅ«tų galima ir stalo žaidimo kÅ«rėjus- jie sukÅ«rė stalo žaidimą „Patriopolis“, kurio esmė- grįžti į 19a., išpirkti Rusijos imperijos užgrobtus Lietuvos miestus ir tokiu bÅ«du išlaisvinti Lietuvą iš priespaudos.
Po trečiosios B pasirodė trečioji D klasė, kuri pristatė romantizmo epochos pasaulėžiÅ«rą ir kultÅ«rą. Dalykinio pristatymo metu buvo įdomiai papasakota apie to meto moterų rašytą literatÅ«rą - aptarti Š. Brontė, Ž. Sand ir Dž. Ostin svarbiausi kÅ«riniai. ŽiÅ«rovus labai sužavėjo meninis filmukas, kuriame buvo pavaizduotas Š. Brontės gyvenimas, įgarsintos jos slapčiausios dienorašÄio mintys (pagrindinė aktorė Viktorija).
Visus laurus susišlavė 3C klasė, kuri, gavusi temą apie romantizmą literatÅ«roje, pasirinko visiškai nestandartinius sprendimus: meninio pristatymo metu buvo skaitomos eilės, o scenoje - šešÄ—lių teatras. Skaitomo teksto prasmę bandė perteikti besiblaškančios figÅ«ros. Visa salė leipo juokais iš dokumentinio filmuko, mat autoriai nusprendė perkelti Eugenijų Oneginą, žymųjį Puškino personažą, į mÅ«sų laikus. Filmuke Eugenijus Oneginas įsimyli Tatjaną, tačiau paskui, Tatjanai jį išdavus, apsikeitęs keliais aistringais žvilgsniais su savo oponentu, įsivelia su juo į muštynes. O kai jau tikėjomės, kad filmuko sukeltos nuostabos nustelbti nebeįmanoma, į sceną įžengė stalo žaidimo kÅ«rėjai- Patrikas, Jonė, Beatričė ir projekto vedėja Bitė. Jie ne tik parengė įspÅ«dingą video montažą apie savo žaidimą, bet ir labai sceniškai, eiliuotai jį pristatė ir galutinai pavergė žiÅ«rovų širdis.
3A klasė taip pat pasistengė kurdami filmuką, kuris iš pirmo žvilgsnio buvo rimtas, tačiau keletas epizodų tikrai kėlė šypseną. Meninio pristatymo metu eiles puikiai padeklamavo Beatričė ir Karolis, o knygos puslapį A. Mickevičiaus „Vėlinių“ litografijos imitacijomis ir skiesto tušo iliustracijomis meistriškai apipavidalino Monika, Paulina ir Unė . Joms nenusileido ir meninės

nuotraukos grupė, nufotografavusi pirmąjį mÅ«rinį pastatą Vilniuje, pastatytą dar 14a., kuris šiuo metu uždaromas renovacijai, tad trečiųjų klasių mokiniai gavo išskirtinį šansą pasigrožėti senovės architektÅ«ra.

3E klasė gavo temą apie romantizmo muziką. Ovacijomis buvo palydėtas meninis pristatymas, kurio metu Deimantė persirengė Štrausu ir grojo žymųjį „Žydrąjį Dunojų“ , o paskui netikėtai atidengė scenos užuolaidas ir parodė ten šokančias valsą poras. Neatsiliko ir dokumentinis filmukas, kuris buvo labai profesionaliai ir įdomiai sumontuotas ir įgarsintas. Žaidimo kÅ«rėjai pristatė originalią stalo žaidimo idėją - lentą su lazdomis, ant kurios mėtomi žiedai, o užmetus reikia atsakyti į klausimą apie romantizmą.
Trečiokams dar nespėjus baigti pristatymų, į salę ėmė veržtis antrokai - pirmoji pasirodė 2A klasė, kuri gavo temą apie muzikos raidą Romantizmo epochos metu. Ypač šiuolaikiškas buvo jų sumontuotas filmukas - jame vaizduojama praeivių apklausa Vilniaus senamiestyje. Praeiviams buvo iškelta užduotis – atspėti, koks Romantizmo epochos kÅ«rinys skamba per ausinukus, už teisingai atspėtą muzikinį kÅ«rinį praeiviams buvo dalinama po saulėgrąžų pakelį. Netikėtas buvo ir meninis pristatymas, kurio metu visa klasė su auklėtoja priešaky ir vienai iš bendraklasių diriguojant dainavo Dž. Verdžio „Vergų chorą“.
Po 2A klasės scenon žengė puikiai nusiteikę 2B klasės atstovai. Labiausiai nudžiugino jų atsakingas pasiruošimas meninei nuotraukai - norėdami surasti nuotraukai tinkančius griuvėsius, mokiniai turėjo važiuoti iki pat Rudaminos, o perteikti mistikai jie pasirinko labai originalų bÅ«dą - spalvotus dÅ«mus.
2E klasė gavo temą apie romantizmo sąsają su nacionalizmu - kaip formavosi lietuvių tauta ir lietuvių tautinės valstybės idėja. Dalykinio pristatymo metu antrokai paminėjo, kad romantizmas gali bÅ«ti skirstomas į universalųjį ir nacionalinį, taip pat įtaigiai ir įdomiai papasakojo apie nacionalinio romantizmo sklaidą, priežastis ir įtaką Europos kultÅ«rai. Meninėje programoje išsiskyrė pora mergaičių ir pora berniukų - iš pradžių žiÅ«rovus nustebino ėmę sklandžiai deklamuoti A. Baranausko „AnykšÄių šilelį“, pasakodami apie valstiečių gyvenimą, jų kuklumą ir darbštumą, o galiausiai su visa klase užtraukia lietuvišką dainą visi susikibę rankomis.
2Cklasė parengė tikrai įspÅ«dingą meninį pristatymą - scenos viduryje stovi Dž. Baironas, o aplink šoka šokėjos, vaidinančios jo mintis: vienatvę, liÅ«desį, kančią, šios mintys jį priverčia rašyti maištingus ir dramatiškus kÅ«rinius, kuriais jis ir išgarsėjo.
2D klasei kliuvo tema apie romantinę pasaulėžiÅ«rą. Savo sukurtame filmuke Romantizmo epochoje gyvenanti mergina keliauja laiko mašina (autobusu), tačiau pramiegojusi savo stotelę ji išlipa 21 amžiuje ir ima vaikšÄioti po beveik neatpažįstamai pakitusį Vilnių, kurį ji ima apžiÅ«rinėti, gėrisi išlikusiu senamiesčiu, bet visgi pasirenka grįžti į 19a. O žaidimo kÅ«rėjų grupė pristatė žaidimą „Užkariauti Europą“, kuriame ją užkariauti galima pasitelkus muzikos, literatÅ«ros ir dailės žinias.
Galiausiai atėjo metas pirmokų pasirodymams. 1A klasės mokinės pavergė žiÅ«rovų širdis šokdamos šokį pagal C. Saint- Seans kÅ«rinio „Žvėrių karnavalas“ ištrauką. Ypač įdomu stebėti buvo rekonstrukcijos grupę, kurios dalyviai pagamino romantizmo epochos lėkštes naudodami dekupažo techniką. Lėkštės buvo kurtos pagal tikrų to meto PrancÅ«zijos ir Rusijos lėkšÄių pavyzdžius.
1B klasės mokiniai pristatė išties įdomų dokumentinį filmuką, kuriame apie romantizmą klausinėja profesoriaus Kristoforo Mataičio. Dėmesį patraukė ir meninė nuotrauka, kurią pakomentavo patys autoriai - Ieva Gribauskaitė, Vilius Sasnauskas ir Livija KišÅ«naitė. Ieva pasakoja : „Nuotrauką mes pavadinome ,, Vartai į laiko tėkmę'' . Nuotraukoje matomas ledas ir varvekliai, apsupantys krioklį, kuris primena ledinius vartus. Laiko sampratą ženklina aptrupėjusi siena, ji suteikia istorinį praeities atspalvį. Tėkmę rodo tekantis vanduo, jis prideda judesio ir keliavimo efektą. Labiau įsigilinus i nuotrauką ir jos prasmę galima apie ją pagalvoti kaip apie laiko mašiną į praeitį. Pavadinome taip, nes nuotraukoje matomas įdomus kontrastas tarp senos, aptrupėjusios sienos, kuri fotografijai teikia istorinį atspalvį ir pastovumą, ir šlapio, vandens nugludinto ir dumbliais apaugusio akmens, kuris teikia gyvasties ir judesio. Tamsus koloritas kuria mistikos efektą. Fotografavome Verkių regioniniame parke, Canon 500 D fotoaparatu su stovu. Kadangi tema buvo Vilniaus griuvėsių mistika, tai griuvėsius radome Verkių regioniniame parke, krioklyje. “
1Cklasė žiÅ«rovus sudomino originalia filmuko idėja- savo filmuke jie palygino Napoleono laiškus, rašomus Džozefinai, ir šiuolaikinius paauglių santykius, reiškiamus sms žinutėmis.
1D savo filmuke apie romantizmą pasakojo profesorius Mikalojus Vilutis, o savo įspÅ«dingame meniniame pasirodyme mokiniai atliko kompozitoriaus Naujalio kÅ«rinį ( žodžiai Maironio ) „Užtrauksime naują giesmę“.
Štai ir baigėsi septintieji projekto ,,Epochų ratu“ metai, skirti Romantizmo epochai. Mokiniai ne tik papildė žinias apie Romantizmą, bet ir atskleidė savo kÅ«rybiškumą, parodė galimybę tobulinti įvairias kompetencijas: bendravimo, iniciatyvumo. Projektas, kaip ir kiekvienais metais, suvienijo mÅ«sų bendruomenę kÅ«rybinei veiklai, o projekto kuratorė gerbiama direktorė projekto pabaigą vainikavo savo pasveikinimu: „Kai saulė pasislepia, turi kažkas šviesti. Ta šviesa esate jÅ«s, mokiniai.”
Dėkojame visiems. Iki kitų kartų!

Saulė, Ieva, Agnė

Daugiau informacijos apie projektą http://epochuraturomantizmas.snack.ws