CET 4992 1Kūrybinių darbų procesas jau įpusėjo, mokiniai pilni entuziazmo bėgioja gimnazijos koridoriais, uoliai dirba, ruošiasi rytojaus pasirodymams, kuriuos pristatys Vilniaus Užupio gimnazijos bendruomenei. Tikriausiai visiems smalsu, kaip patys užupiukai rengia projektus: jiems į pagalbą skuba jų mylimi auklėtojai ir mokytojai, kurie taip pat didelį darbą ir dalelę savęs įdeda į šį projektą.
Šiandieną pasidomėjome, svarbus šis projektas mokytojams. Direktorės pavaduotoja neformaliam ugdymui Virginija Mackonienė džiaugiasi : „Šis projektas yra ne tik itin prasmingas ir įdomus, bet ir mėgstamas vaikų. Projekto metu galima prisiliesti prie įvairių veiklų, kurių vaikai patys neišbandytų, tad jie gali atrasti save ir savo talentus, kurių visiškai nesitikėjo. Labai viliuosi, kad ,,perėję“ per visas epochas (projektas vyksta septintą kartą) nepabaigsime šio projekto, nes tai prasminga ne tik vaikams, bet ir mokytojams, kurie po pirmojo pusmečio moksleivius sutinka pailsėjusius ir pravėdinusius galvas, pasirengusius antrajam pusmečiui.“


Tikybos mokytoja Aurelija Petrauskaitė mano, jog būtent iš Romantizmo epochos mokiniai gali labai daug ko pasisemti. „Būtent romantizmo epochoje pradėti išaukštinti jausmai, tai savęs ieškojimo, savo jausmų pripažinimo epocha. Romantikai stipriai pamilo mokslą, Tėvynę, draugystę... O visa tai – labai svarbu paaugliams, ieškantiems savo idealų.“
Bibliotekininkė Adelė džiaugiasi dideliu jaunųjų skaitytojų būreliu ir jų smalsumu:„ Žmonių dešimt kartų daugiau, džiaugiuosi, kad mokiniai daug skaito, atranda iki šiol negirdėtų autorių, o informaciją ne tik pervarto, tačiau ir analizuoja.“ Taip pat bibliotekininkė Adelė mokinius konsultuoja, kaip pradėti kurti knygas ir jas puošti: „ Pasikeitusios yra knygos puslapio taisyklės, jos nesutampa su klasės tema, kiekviena grupė gauna po atskirą rašytoją ir kūrinį, todėl turi savarankiškai įsigilinti į jo problemas, kūrinį susieti su romantizmo idėjomis. Naudojama kitokia dailės technika – litografijos imitavimas. Manau, kad šių metų knygos bus tikrai unikalios, nes yra penkiolika knygų ir penkiolika autorių, taip pat knygos papuošiamos lieto tušo tapyba.“
Dar spėjome pakalbinti porą antrų ir trečių klasių mokinių. 2Cklasės mokinės Emilija ir Ugnė dalinasi įspūdžiais apie savo daromą rekonstrukciją. Jų tema - literatūrinė, todėl bandys imituoti rašytojo Dž. Bairono stalą pasitelkdamos rašalinę ir žvakidę. Jos intensyviai ieško medžiagos, kaip galėjo atrodyti to laikotarpio daiktai, ieško pagalbos iš mokytojų : „ Labai sunku, nes nemokame dirbti modelinu.“ Tačiau Emilija ir Ugnė nepasiduoda, priima iššūkį.
3D klasės moksleiviai Austėja ir Vytautas kuria stalo žaidimą „Pakilkime virš proto ir jausmų“. Tai žaidimas, kuris pagrįstas trim epochos autorėmis ir jų knygomis: Charlotte Brontė, George Sand, Jane Austen. Žaidimas paprastas, tačiau įtraukiantis, jam iš pradžių nereikia žinių apie romantikų kūrybą, tačiau jis gali paskatinti labiau pasidomėti romantizmo epochos kūryba.
Lukas iš 3B kuria dokumentinį filmuką su savo klasės draugais: „ Trise kuriame filmuką, sekasi gerai, tik šiek tiek sunku išmokti kalbą, kurią reikės pasakyti prieš publiką. Mūsų idėja – papasakoti apie VU ir veiklą universitete romantizmo epochos metu. Pasirinkome dokumentinę formą, teko patiems įgarsinti. Medžiagą susirinkti nebuvo sunku, nes internete ir knygose netrūksta informacijos apie Mickevičiaus ir Filaretų veiklą.“
Taigi mokiniai ruošiasi rytdienai, jau baigia savo projektus. Gimnazijos bendruomenė su nekantrumu laukia rytojaus. Didžiausios sėkmės rytoj.

Parašė Saulė, Ieva, Agnė

Daugiau apie projektą http://epochuraturomantizmas.snack.ws