CET 4906Kaip ir kiekvienais metais po pirmojo semestro mūsų gimnazijoje prasidėjo kūrybinis pažintinis projektas „Epochų ratu. Romantizmas“, kurio metu mokiniai gauna progą giliau pažvelgti į skirtingas epochas, pažinti jų skleidžiamas idėjas, įsijausti į laikmetį. Kokios nuotaikos šiemet, gilinantis į romantizmą? Gal ši epocha artimesnė jauniems žmonėms? Gal jos filosofijos, kūrinių problemos aktualesnės mums? Apklausėme keletą mokinių ir išklausėme jų nuomonių apie projektą.
Pirmokai tokiame projekte dalyvauja pirmą kartą, todėl dauguma jų buvo labai susidomėję ir taip įsigilinę į savo darbus, jog buvo sunku juos atitraukti ir prašnekinti. 1b klasės mokinės Godos mintys: ,,Iš šio projekto tikiuosi pasisemti idėjų, pasisemti daugiau žinių apie epochas, jų žmones. Taip pat išmokti kalbėti prieš didesnę auditoriją žmonių. Žinoma, jaudinuosi, projektas nėra lengvas, su savo komanda turime parašyti laišką. Pasirinkome rašyti eiliuotai, nes manome, kad taip paįvairintumėme gan nuobodžią ir šablonišką laiško struktūrą. Tikiuosi, kad šis projektas padės mums labiau įsigilinti į istoriją, ja domėtis ir atrasti daug nauja.“


Be laiško rašymo, buvo ir daugiau užduočių, štai Milisa ir Justina pasirinko rekonstrukcijos užduotį, jos nori atskleisti romantizmo laikų kasdienybę lipdydamos baltą vazą, ant kurios išpaišytos rožės simbolizuoja romantizmo pagrindines idėjas: harmoniją, ramybę, meilę, gamtos išaukštinimą. Tarp daugybės įvairių temų buvo ir romantizmo epochos aprašymas užsienio kalba. Ją pasirinkusios Simona ir Monika džiaugiasi savo pasirinkimu: „Pirmą kartą dalyvaujame šiame projekte ir pasirinkome rašyti romantizmo santrauką anglų kalba. Sunkiausia yra sugalvoti, kokiu būdu perteikti surinktas žinias ir kokią informaciją pateikti, kad puslapio pristatymas patrauktų skaitančių žmonių dėmesį. Visa tai nauja, nes nė viena iš mūsų nesidomi romantizmo epochos muzika, todėl buvo įdomu sužinoti daug naujų kompozitorių ir išklausyti jų kūrinių. Tikiuosi, kad mūsų santrauka bus suprantama ir šios žinios pravers ir mums, ir klausytojams ateityje“.
Pirmokės Ilona, Brigita ir Viltė pasirinko knygų lapų rašymą: „Darbas nelengvas, reikia įdėti daug pastangų, tačiau jis leidžia išreikšti save ir savo meninius sugebėjimus, kas, mūsų manymu, yra labai svarbu“. Vienintelis mūsų kalbintas vaikinas Augustas manė, kad projektas nėra sudėtingas, tačiau prisipažįsta klydęs: „Iš tiesų šiam darbui reikia daug kruopštumo ir susikaupimo, tačiau dirbti man patinka, daug išmokau apie praeitį ir romantizmo epochą, manau, šios žinios man tikrai pravers ateityje.“
Antrokai ir trečiokai jaučiasi pasisėmę patirties iš ankstesnių projektų kūrimo proceso ir džiaugiasi, kad šiais metais jau gali organizuotai dirbti, savarankiškai susirikti reikiamą informaciją. Antrokės Elžbieta ir Marija pasirinko papildomą užduotį- rašyti romantizmo idėjas atskleidžiantį laišką. „Perskaitėme Bairono „Kainą“ ir nusprendėme parašyti eiliuotą Kaino laišką savo broliui Abeliui, kuriame jis atskleidžia savo sielvartą dėl įvykdytos žmogžudystės.“ Šiuo laišku mokinės nori parodyti romantizmo herojų maištingumą, sąžinės graužatį ir kaltės jausmą. Trečiokė Aušra džiaugiasi pirmą kartą pasirinkusi kitokią veiklą nei praeitais metais: „Pirmuosius dvejus metus rinkausi stalo žaidimą, buvo smagu, bet šiais metais norėjosi išbandyti savo jėgas kitose projekto veiklose, tad pasirinkau meninę nuotrauką. Mūsų tema- Vilniaus miesto griuvėsiai, tad buvo labai įdomu pamatyti dar neatrastas Vilniaus vietas, jas fotografuoti.“
Trečiokė Deina pasirinko dalyvauti netgi trijose projekto veiklose: „Negalėjau susitaikyti su tuo, kad dalyvausiu tik vienoje veikloje, tad išsyk užsirašiau netgi į tris. Labai džiaugiuosi tuo, kad turiu galimybę įvairiapusiškai pagilinti savo žinias, o svarbiausia, kad ši veikla man yra labai smagi.“ Kai kurie trečiokai į savo darbą žiūri itin atsakingai- štai Paulina ir Augustė darbą pradėjo dar penktą valandą ryto: „Skaitėme A. Puškino „Eugenijų Oneginą“, buvo labai įdomu, netgi nesijaučiame pavargusios, išlikome gyvybingos ir ryžtingos. Dabar laukiame įkvėpimo ir tikimės, kad šis darbas mus įvairiapusiškai praturtins.“
Taigi, gimnazistai pilni entuziazmo. Pastebėjome, kad mokykla verda, kunkuliuoja it didelis katilas ir koridoriuje tvyro ne blynų kvapas, bet kūrybiškumo garai. Sėkmės rytoj.
Parašė Saulė, Ieva, Agnė

Daugiau apie projektą http://epochuraturomantizmas.snack.ws